De nieuwe didactische driehoek?

//De nieuwe didactische driehoek?

De nieuwe didactische driehoek?

Zojuist kreeg ik bij de voorbereiding van een workshop wel een aardige ingeving die ik eens een aantal keren ga toetsen in de praktijk. Het is een leuk, eenvoudig en begrijpelijk model om met behulp van ict aan 21st. century skills te werken waardoor leeropbrengsten stijgen. In de workshop zelf ga ik met een aantal ict-toepassingen aan de slag die aan dat proces bijdragen. Ik laat over een aantal weken weten wat de ervaringen zijn.

By | 2014-03-18T12:48:13+01:00 maart 18th, 2014|Uncategorized|2 Comments

2 Comments

  1. Jos van Eijk 18 maart 2014 at 21:52

    Een eigentijdse didactische driehoek heeft een basis (onderwijs, Cito) en een punt naar boven (ict & 21st century skills)

  2. arno 20 maart 2014 at 19:53

    Hoi Jos, wat mij betreft mogen de 21st century skills naast de leeropbrengsten ook tot die basis gerekend worden. Het draait niet meer alleen om cognitie in het onderwijs, maar ook om vaardigheden die je vanuit maatschappelijk, onderwijs en arbeidsperspectief hard nodig hebt. Ict is dan een middel dat daar invulling aan kan geven, uiteraard onder regie van de leerkracht.

Leave A Comment